Life Sciences...Western, McMaster, or York?

Canadian Universities Forum (discussion group)


 
 
Subject: Life Sciences...Western, McMaster, or York?
Hi guys, just wondering, which university would be good in general for life sciences? I plan on doing my undergraduate years at one of these universities in hopes of doing medicine later on in my life. Queens would have been the other option but I forgot to hand in my damn PSE form and I´m pretty sure I would have gotten in because my average is 90+.

I would like to go to Western for life science but after browsing through this forum I´m worried. McMaster would be okay but Hamilton sounds a bit dull to me. York I dunno, is it good for undergraduate studies when trying to get into medicine or is it looked down on?

Thanks in advance!

[15-05-2005,03:45]
Anonymous
(in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
Yea, I did that too. "Forgetting" to hand in my PSE. No really, I knew I wouldn´t get in. My average is like 85.

As for your question, I´m wondering that too, actually.

[15-05-2005,11:07]
Anonymous
(in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
If your planning to into graduate school...it doesn´t matter which University u are applying for...school is not a major factor in the considering of which person is eligible to get into graduate school...the marks are

The level education you get from each University is about the same...it really depends on the prof...York University is known to have decent profs...in any of their facultys

[16-05-2005,01:56]
Anonymous
(in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
Yeah, I know universities don´t care what university you go to but I was still a little iffy with York. As for the quality of professors, that´s what I´m worried about. I want to go to Western, but I´m not sure how good their profs are compared with McMaster. Western isn´t really known for their science and Mac is so I was wondering if I should still continue and go ahead with Western.

I also noticed that Western gets bashed around here, so that kind of made me a little iffy on Western as well. If only I had given in my damn PSE forms for Queens...

Thanks for the replies btw, but I´m still a little unclear of the intention from the second poster...

[16-05-2005,03:19]
Anonymous
Ontario high school is too easy (in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
When someone says ´around 85´ it means something.

Let X be the average ´around´ mark postulated by that someone.

It can be shown that X is an upper bound for a set of real numbered average estimates formulated by that very someone.

LMAO


By the way, graduate schools do look at which University you graduated from. For instance, if 25% of the graduates end up with a 3.7 GPA then you have a problem. The University of Toronto has a pretty tough grading system, where a C is considered to be an appropriate average!



[16-05-2005,20:02]
Anonymous
(in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
"They have the University of New Brunswick in the top comprehensive Universities in the country".......
Get your facts straight dude New Brunswick is no where near the top.

[16-05-2005,21:53]
Anonymous
(in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
OKay dude. NB is ranked pretty damn good considering the programs they offer. They do, however, have alot of books per student in the library. LOL


[16-05-2005,22:10]
Anonymous
(in reply to: Life Sciences...Western, McMaster, or York?)
York is not at the bottom, i believe it is top 20. Concordia is lower and Western is 14.
Check in Macleans Reputational Ranking....

[17-05-2005,02:34]
Anonymous



Canadian Universities Forum at Canada City Web Site | Start Home Based Business in Canada | Canadian and International FLP Business